خانه > دسته‌بندی نشده > ای کاش از همون ابتدا کاربر دنیای آزاد بودم

ای کاش از همون ابتدا کاربر دنیای آزاد بودم

الان مدتیه حسرت می خورم و به خودم میگم ایکاش از همون ده سال پیش که با کامپیوتر آشنا شدم کاربر دنیای نرم افزار آزاد بودم. یقین دارم که امروز مهارتم بسیار بیشتر از الان بود. هر چند خوشحالم که حداقل الان راه کج قبلی رو رها کردم و مسیر جدیدی رو دارم طی می کنم.

اینا رو به این بهانه گفتم که هنوز هم دارم باقی مانده های دنیای ویندوز رو از روی کامپیوترم و مهمتر از اون از توی ذهنم پاک می کنم. هر روز نکته جدیدی یاد می گیرم و با تجربه های بسته گذشته جایگزین می کنم. مثلا چند هفته پیش ویندوزی رو که مدتها بود ازش استفاده نمی کردم از روی دستگاهم پاک کردم. و امروز هم مشغول خالی کردم پارتیشن ntfs سیستم ام هستم تا اون رو هم به فرمت ext برگردونم تا هم سازگاری کامل با لینوکس داشته باشم و هم اینکه نیازی به defrag نداشته باشم.

تجربه های برنامه نویسی گذشته من همه روی دات نت و سی شارپ بوده و حالا دارم با پیتون آشنا می شم. حتی نمی خوام خیلی از مونو هم استفاده کنم چون پیغمبر دنیای متن باز(ریچارد استالمن) استفاده از اون رو با مجوزهای کنونی اش تایید نمی کنه. IDE مورد استفادم هم ویژوال استودیو بوده و حالا دارم با eclipse آشنا می شم و از ترمینال و vim و gedit براحتی و با آسودگی استفاده می کنم. همینطور برای وب اپلیکیشن نویسی از خود پیتون استفاده می کنم با فریم ورک های متنوعی که براش بوجود اومده در حالی که در گذشته فقط با asp.net آشنا شده بودم.

از همه اینها مهمتر اینکه مدتیه با آیدین آشنا شدم(قبلا آدرس کلبه اش رو در دنیای مجازی دادم)، و مثل اسفنج دانش و فرهنگ متن بازش رو جذب می کنم!

خلاصه بابت همه اینها خوشحال بودم و اینجا نوشتم!

=-=-=-=-=
Powered by Bilbo Blogger

  1. دسامبر 17, 2009 در 11:10 ب.ظ.

    ما که توفیق نداشتیم از ابتدا …

    بلکه آزاد نوشته‌های شما و دوستان دیگه راه رو برای نسل بعد هموار کنه تا از ابتدا …

  2. فوریه 3, 2010 در 4:06 ب.ظ.

    آرزوي من هم هست

  3. iceage2098
    فوریه 9, 2010 در 8:32 ب.ظ.

    ریچارد استالمن با مونو مخالف نیست چون مونو هم یک نرم‌افزار آزاد به شمار میاد فقط میگه شما نباید به برنامه‌هایی که با خانوادهٔ دات‌نت نوشته میشه وابسته شد به خاطر این‌که مایکروسافت حق اختراع دات‌نت رو داره و امکان داره یک روزی تمام نرم‌افزارهای آزاد رو تبدیل به غیرآزاد کنه
    http://www.fsf.org/news/dont-depend-on-mono

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

