خانه > دسته‌بندی نشده > ایده تقویم شمسی با قابلیت تعویض دلخواه لیست مناسبت ها

ایده تقویم شمسی با قابلیت تعویض دلخواه لیست مناسبت ها

در پستی که راجع به تقویم جلالی نوشتم، بردیا گفته بود که هنوز تعطیلات ایرانی به قویم KDE اضافه نشدن. بعد من به فکر مناسبت ها افتادم. در اپلت تقویم جلالی که در گنوم استفاده می کنم تعطیلات و مناسبت ها ذکر شدن. اما این تعطیلات و مناسب ها از تقویم رسمی(دولتی) ایران گرفته شده. اما حق آزادی انتخاب حکم می کنه که ما بتونیم مناسبت ها و تعطیلات خاص خودمون رو توی تقویممون داشته باشیم و محکوم به دیدن مناسبت های رسمی نباشیم. الان بهتر توضیح می دم خدمتتون.

قبلا به این فکر افتادم که در ویکی پدیا تقویمی بوجود بیاریم که مناسبت هایی که در تقویم دولتی جایگاهی ندارند ولی ما دوستشان داریم و یا واقعا وجود دارند رو در تقویم خودمون بیاریم تا ماندگارتر باشن و یادآوری شون هم ساده تر بشه. حالا این ایده رو تعمیم می دم: تقویمی داشته باشیم که مثل دیکشنری هایی از قبیل mdic، بابیلون، استاردیکت و … بتونیم مناسبت های مورد نظر خودمون رو به خوردش بدیم. جدا از تعطیلات و مناسبت های رسمی بتونیم نسخه های متعددی از مناسبتها داشته باشیم تا از این طریق همه آزادی انتخاب کاربران تامین بشه و بیش از این مجبور به تحمل مناسبت های رسمی در تقویم های شخصی مون نباشیم. بیشتر هم مناسبت های تاریخی و مناسبت های سبز برام اهمیت دارن، چون نگاه ایدئولوژیک و جانبدارانه دولت تقویم ها رو پر کرده. نظر شما چیه؟ آیا تقویم هایی سراغ دارین که این قابلیت رو داشته باشن؟

=-=-=-=-=
Powered by Bilbo Blogger

  1. اکتبر 28, 2009 در 5:03 ق.ظ.

    ایده که خوبه (: ولی من قدیم ها برای کی دی ای تقویم خودم رو درست کرده بود با مناسبت‌های خودم و برای اپلت جلالی هم می شه به راحتی تقویم درست کرد. احتمالا این هم یک راه حل ساده است که فایل های مختلف اونها رو بدیم یا مثلا یک برنامه مبدل و ادیت فایل های اونها رو.

  2. حسین
    اکتبر 28, 2009 در 6:25 ق.ظ.

    می تونیم مناسبت های خاص رو به تقویم فارسی گنوم اضافه کنیم، ولی نه مثل مناسبت های خاص.
    ایده خوبی هست این:)

  3. آراز
    اکتبر 28, 2009 در 8:58 ق.ظ.

    فکر کنم تقویم جلالی گنوم این امکان رو داره…رایت کلیک بکنی روش میتونی یک مناسبت خاص رو اضافه کنی.. یعنی اینی که من ازش استفاده میکنم این امکان رو داره ولی مناسبت های رسمی رو نداره..

  4. اکتبر 28, 2009 در 9:08 ق.ظ.

    می‌شه از تقویم گوگل استفاده کرد. اونجا چنین تقویمی رو درست می کنی و بعدش توی گنوم که به راحتی با تاندرببرد یا موزیلا سان‌برد سینک می‌شه و تو KDE هم با نصب یه برنامه کم حجم باتقویم kontact سینک می‌شه.
    این یه نمونه:
    http://www.osyan.net/1385/02/post_314.php
    الان من این رو هم تو تقویم گوگل و هم تو تقویم Kontact دارم.
    =====================================
    من تو فکر راهی هستم که بشه برای عموم منتشرش کرد. به نظرم این هم روش خوب و مفیدیه.

  5. امیر حسین
    اکتبر 28, 2009 در 4:33 ب.ظ.

    StarCalender رو دیدی ؟ با پایتون نوشته شده . من توی گنوم ازش استفاده می کنم . رویداد هاش رو هم میتونی اضافه ، کم یا ویرایش کنی.

  6. اکتبر 28, 2009 در 6:52 ب.ظ.

    @امیرحسین: حتما چک می کنمش. اما هدف اینه که مناسبت ها قابل حمل و انتقال باشن. ایده جادی هم در مورد انتقال مناسبت ها در فایل هم به نظرم خوبه.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

