خانه > دسته‌بندی نشده > یک رابط گرافیکی برای مدیریت سرویس ها و اسکریپ ها Boot Up Manager

یک رابط گرافیکی برای مدیریت سرویس ها و اسکریپ ها Boot Up Manager

می خواستم یک اسکریپ رو که با هربار بالا اومدن سیستم اجرا می شد غیرفعال کنم. کمی جستجو کردم، روش های خط فرمان رو پیدا کردم و درنهایت به یک رابط گرافیکی ۷۵ کیلوباتی تر و تمیز رسیدم که می تونه برای همه مفید باشه. البته توضیح مختصری هم به انگلیسی در اینجا پیدا کردم که می تونید بهش مراجعه کنید.

Boot-Up Manager یک برنامه Perl-Gtk2 هست برای مدیریت تنظیمات سطوح اجرا – runlevels configuration – برای سیستم عامل دبیان و مشتقات اون مثل اوبونتو. به کمک این برنامه کاربر براحتی می تونه اسکریپ ها و سرویس های بوت سیستم رو فعال و غیرفعال کنه بدون نیاز به دانستن پیچیدگی های دستورات خط فرمان.

این برنامه تو مخازن اوبونتو هست و می تونید با فرمان زیر نصبش کنید:

$ sudo apt-get install bum

OR

$ wget http://ftp.debian.org/debian/pool/main/b/bum/bum_2.1.8-1_all.deb && sudo dpkg -i bum_2.1.8-1_all.deb

بعد از نصب برنامه رو با وارد کردن bum در خط فرمان یا از مسیر System > Administration > Boot Up Manager برنامه رو اجرا کنید. نمای زیر رو خواهید داشت:

با تیک زدن Advance شما دو لبه دیگر هم خواهید داشت:

با کلیک راست روی هر یک از گزینه ها می تونید اونها رو در لحظه اجرا/متوقف کنید یا فعال/غیرفعال کنیدشون کنید برای اجرا در دفعات بعدی.

در زبانه سوم هم اسکریپ هایی رو می بینید که در زمان شروع سیستم و یا زمان خاموش شدن سیستم اجرا می شوند. اونها رو هم می تونید فعال و غیر فعال کنید:

با کیلک روی هر گزینه توضیح مختصری هم در زیر صفحه نمایش داده می شه که می تونه در معرفی اون سرویس یا اسکریپت بهتون کمک کنه.

دسته‌ها:دسته‌بندی نشده برچسب‌ها:
  1. yeenghelabi
    اکتبر 21, 2009 در 9:51 ق.ظ.

    با سلام
    ممنون بابت مطلبت . این اسکریپت‌هام وقتی زیاد می‌شن ، آدم فراموششون می‌کنه .
    پ.ن: چرا فید وبلاگت و reader گوگلت رو با هم یکی نمی‌کنی که یکی مثل من هم که از فید وبلاگت رو دنبال می‌کنه بتونه تا از مطالبی که لینک می‌کنی استفاده کنه .
    من ترکیب del.i.cio.us و feedburner رو پیشنهاد می‌کنم . فید وبلاگ رو و خروجی del.i.cio.us رو با هم در یک فید feedburner ترکیب کنی خیلی برای خواننده‌ها خوب می‌شه .
    یا علی

  2. اکتبر 21, 2009 در 6:18 ب.ظ.

    yeenghelabi :

    با سلام
    ممنون بابت مطلبت . این اسکریپت‌هام وقتی زیاد می‌شن ، آدم فراموششون می‌کنه .
    پ.ن: چرا فید وبلاگت و reader گوگلت رو با هم یکی نمی‌کنی که یکی مثل من هم که از فید وبلاگت رو دنبال می‌کنه بتونه تا از مطالبی که لینک می‌کنی استفاده کنه .
    من ترکیب del.i.cio.us و feedburner رو پیشنهاد می‌کنم . فید وبلاگ رو و خروجی del.i.cio.us رو با هم در یک فید feedburner ترکیب کنی خیلی برای خواننده‌ها خوب می‌شه .
    یا علی

    یه انقلابی عزیز، سلام
    حتما پیگیری می کنم، فیدبرنر و دلیشز عضو شدم اما نرفتم دقیقا یاد بگیرم چطور باید اینکارو انجام بدم. ولی دارم سعی می کنم منظم مطلب بذارم و کم کمک اینجا رو سرو سامون بدم. ممنون 🙂

  3. yeenghelabi
    اکتبر 21, 2009 در 7:37 ب.ظ.

    با سلام
    پس من چند تا نکته بگم شاید به درد خورد :
    ۱- del.i.cio.us رو نه به فارسی و نه به انگلیسی درست ننویس که ممکنه هیت.لر بشی .
    ۲- del.i.cio.us یک افزونه داره برای فایرفاکس که خیلی راحت می‌تونی باهاش صفحه‌های اینترنتی مورد علاقه‌ی خودت رو به اشتراگ بزاری .
    ۳- اگر یک وقت خدای ناکرده به مشکل برخوردی حتما بگو تا کمکت کنیم .
    یا علی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

